Masterclass: jak wygląda praca nad projektem interaktywnym?

Brak miejsc!
Kategoria: [ Nowe narracje ]
Data i Czas: 27.09 Środa; godz. 14:30-19:00
Miejsce: Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny
Język: Polski

Duet Kissinger Twins od prawie 15 lat zajmuje się tworzeniem komercyjnych i artystycznych projektów łączących film, literaturę, animacje, muzykę z interakcją. Nie są to ani filmy ani gry, projekty te wymykają się klasyfikacjom, podobnie jak funkcje autorów. Artyści są zarazem reżyserami filmowi, scenarzystami, reżyserami interaktywnymi, projektantami interfejsów i user journey, często montażystami i designerami. Jako jedyni członkowie ekipy pracują na każdym etapie i polu powstającego projektu. Z jednej strony jest to fascynujący poligon doświadczalny, z drugiej niezwykle żmudny, pełen nieoczekiwanych zmian proces, który najczęściej ma nierealne deadliny.

Podczas masterclass dowiesz się: Na czym polega reżyserowanie interaktywnych filmów ? Ile pracy trzeba włożyć w nielinearne historie, które najczęściej jednak oglądane są tylko raz? Na czym polega projektowanie historii w czasach powszechnego deficytu uwagi? Jak jest struktura prac nad projektem interaktywnym (narrative website, interactive film, game, cinematic VR) – od idei po testowanie. Czym różni się praca nad projektami artystycznymi i komercyjnymi?

Twórcy omówią swoje najciekawsze realizacje:

  • Philips / Carolyn
  • Expedia / Find Your Story
  • The Trip
  • Channel 4 / Utopia
  • Sufferrosa
  • Honda / Follow Happy
  • The Hunt
  • Lucidreams

Ten masterclass jest dla Ciebie jeżeli jesteś:

  • dziennikarzem, który chciałby tworzyć multimedialne cyfrowe opowieści,
  • designerem, który szuka nietypowych rozwiązań do opowiadania historii,
  • filmowcem, który chciałby się dowiedzieć jak stworzyć doświadczenie online,
  • artystą wizualnym, który działa w sieci,
  • przedstawicielem branży reklamowej, którzy szuka lepszych sposobów na obecność w internecie
  • studentem kierunków artystycznych i technicznych zainteresowanym tworzeniem interaktywnych projektów
  • przedstawicielem branży kreatywnej i interesujesz się kulturą cyfrową.

Inne wymagania: Prosimy, aby uczestnicy przynieśli ze sobą własne laptopy.