We wczesnych latach tworzenia gier wideo historia była tylko dodatkiem zdobiącym całą produkcję - fabuła i rozgrywka było od siebie oddzielone. Dziś, kiedy narracje cyfrowe znacznie się rozwinęły, zarówno interaktywna fikcja jak i projektowanie opowieści czy projektowanie gier dysponują całym arsenałem wyrafinowanych technik. Niemniej jednak kilka szczególnie interesujących produkcji ostatniej dekady narodziło się na styku tych dwóch połączonych ze sobą obszarów - używając mechaniki gry w celu zwiększenia emocjonalnego wymiaru interaktywnej opowieści, zamiast nałożenia na nią odpowiedniej warstwy narracyjnej. Alexis Kennedy będzie opowiadał o narzędziach, jakich sam używał i które wypracował lub zapożyczył, aby ten efekt osiągnąć. Prowadzący zwróci uwagę na kilka podstawowych technik, jakie uważa, za szczególnie przydatne. Spotkanie będzie miało charakter praktyczny.
Idealną publiczność masterclassu stanowić będą osoby mające chociażby podstawowe doświadczenie w interaktywnych narracjach: twórcy gier akademicy autorzy niezależni gracze