Media interaktywne otwierają niesamowite możliwości dla innowacyjnego i angażującego dziennikarstwa. Jednocześnie wydaje się, że mogą przytłaczać autorów stale zmieniającą się technologią, stanowią coraz większe wyzwanie percepcyjne oraz nieustannie konkurują w wysoce zatłoczonej przestrzeni cyfrowej. W trakcie warsztatu omówione zostaną najciekawsze przykłady opowieści online i naświetlone zostaną różne strategie, które pomogą uczestnikom zrozumieć, w jaki sposób właściwa kombinacja pracy redakcyjnej i technologii może wypromować historię i zwiększyć zaangażowanie publiczności. W drugiej części warsztatu uczestnicy zostaną podzieleni na mniejsze zespoły, których zadaniem będzie wymyślenie i stworzenie prototypów w obrębie własnych projektów.
Te warsztaty są w szczególności skierowane do profesjonalistów: ● Dziennikarzy lub twórców treści, którzy znają platformy społecznościowe (Facebook, Twitter, Snapchat itp.) oraz są biegli w wykorzystaniu narzędzi online do tworzenia treści (WordPress, Dokumenty Google itp.). ● Cyfrowych projektantów, którzy posiadają kompetencje w projektowaniu redakcyjnym i są biegli w programach Adobe Illustrator, InDesign, Sketch lub innych popularnych oprogramowaniach projektowania graficznego. ● Twórców stron internetowych zainteresowanych wykorzystaniem technologii do opowiadania historii.
Inne wymagania Uczestnicy powinni mieć przy sobie własne komputery, aby podczas sesji mogli stworzyć i przedstawić prototyp projektu.