Uhonorowany wieloma nagrodami producent. Zajmuje się sztukami wizualnymi, performansem oraz interaktywnymi multimediami dla instytucji kulturalnych.
Od czasu jej powstania w 2013 roku, Guillan nadzoruje flagową cyfrową incjatywę Muzeum Tate, IK Prize – coroczną nagrodę dla projektów wykorzystujących nowoczesne technologie tak, by wzbogacić gamę sposobów, w jakie można odkrywać brytyjską sztukę z kolekcji Tate. W ramach IK Prize koprodukował projekt “After Dark” (2014), umożliwiający odwiedzającym zwiedzać muzeum w nocy z pomocą wyposażonych w kamery robotów, “Tate Sensorium” (2015), multimedialną wystawę pozwalającą doświadczać dzieł sztuki poprzez zapach, dźwięk, smak i dotyk, “Re-Cognition” (2016), oparty na sztucznej inteligencji program porównujący dzieła sztuki oraz zdjęcia fotoreporterskie ilustrujące najświeższe wiadomości, oraz niezwykle popularną serię Minecraftowych gier “Tate Worlds”.
Obecnie Guillan jest starszym producentem w Imperial War Museum, muzeum poświęconemu historii wojskowości. Razem z zespołem pracuje w oddziałach w Londynie, Manchesterze i Cambridgeshire oraz online. Zajmują się tworzeniem artystycznych i edukacyjnych oprogramowań, które naświetlałyby wpływ przeszłych i obecnych konfliktów zbrojnych na społeczeństwo.